Inne programy PZS: ekonsument.pl | globalnepoludnie.pl | ekoprojekty.pl | powietrze.krakow.pl RSS: Zapisz się do naszego RSS!
Strona główna > ZMIANY KLIMATU > BLOG > Po Warszawie ruszamy do Torunia

Po Warszawie ruszamy do Torunia

Poniedziałek 27 lipca 2009 / Dominik Paszkiewicz

W Warszawie spędziliśmy część czwartku, piątek - dzień naszych wydarzeń warszawskich oraz sobotę.

Cumowaliśmy w przystani Portu Czerniakowskiego, gdzie spotkaliśmy się ze wspaniałym powitaniem oraz wsparciem Fundacji Ja Wisła. Jesteśmy niezwykle wdzięczni Przemkowi Paskowi - prezesowi Fundacji oraz wszystkim kolegom i koleżankom z Warszawy za niezwykle przyjazne przyjęcie. Do takich miejsc jak Port Czerniakowski chciałoby się zawijać codziennie. Każdemu flisakowi wiślanemu polecamy zatrzymanie się przy barce "Herbatnik". Fundacja Ja Wisła to armia bardzo pracowitych wolontariuszy, którzy zrobili z przystani czyste, świetnie zagospodarowane i tętniące kulturą miejsce. Dziękujemy w imieniu wiślanych żeglarzy oraz warszawiaków!!! Życzymy równie dynamicznego rozwoju i konsekwentnej realizacji w przyszłości, tak, jak to się dzieje obecnie.

Fundacja Ja Wisła - wspaniała przystań dla wiślaków - wodniaków

Domek Fundacji w przystani

Ognisko jak w domu

Klimatyczna tratwa zacumowana w Porcie Czerniakowskim

Mamy wszystko co trzeba by przetrwa kolejne etapy

Pięknie oświetlona przystań Ja Wisła

Przygotowania do sobotniego koncertu

Szkoda, że warszawskie urzędy i policja traktują Fundację jak organizację przestępczą. Ostatnio, krypa Basonia, która w tym sezonie rozpoczęła regularne rejsy wiślane (darmowe!) została zatrzymana w spektakularnej akcji policji i innych jednostek mundurowych. Jeśli rzeczywiście zarzuty postawione Fundacji są oparte na obowiązującym w Polsce prawie, to sternicy Ja Wisła zasługują co najwyżej na mandat.

Nasze wydarzenia w Warszawie

W Warszawie spotkaliśmy dziennikarzy z większości liczących się mediów. Udało się wreszcie przemycić więcej ważnych informacji, nie tylko szczegóły dotyczące samego spływu Wisłą, bo przecież jest to tylko pretekst do promowania świadomości o zmianach klimatu.

Warszawa - Toruń

Wyruszyliśmy w dalszą podróż do Torunia. Dzień ten zapadnie w naszej pamięci na długo. Dzień pełen przygód i wypadków. Po bardzo wczesnym i zdyscyplinowanym starcie przed 6 rano, dotarliśmy w okolice Modlina. Wiatr, który już wcześniej wiał nam prosto w twarz wzmógł się bardzo i zmusił nas do przycumowania wcześniej niż planowaliśmy, na pięknej wyspie wiślanej, których na tym odcinku jest bardzo dużo. Sztormowa pogoda sprawiła, że nasza solidna jednostka bujała się jak łupinka orzecha na morzu. Rzeczy zaczęły spadać z półek, przez nieuwagę wpłynęliśmy na dużą, czerwoną, stalową boję - nic na szczęście się nie stało. Woda wlewała się na pokład mimo dużej odległości od powierzchni wody.

Poniżej kilka zdjęć na gorąco:

Kasia z Mateuszem, pierwsze chwile na tratwie

Pogoda wietrzna ale nastroje dopisują

Wypatrywanie szlaku

W dużych falach trudno odnaleźć boje nawigacyjne

Sucho i ciepło

Kasia uczy się węzła bezpieczeństwa

Pomysłowy świecznik na widelcu

Ekipa nieco rozespana

Widok na pokład

Tratwa holowana odnawialną energią ludzkich mięśni

Czyż Wisła nie jest piękna?

26 lipca - tutaj cumujemy

To jest życie!

Jakieś wiadomości lub komentarze?
  • Paragrafy możesz tworzyć pozostawiając puste linijki. Jeśli chcesz dodać link wpisz: www.adresstrony.pl. Zostanie automatycznie przetworzony w link. Komentarze z reklamami będą natychmiast usuwane!

(Twój adres nie będzie publiczny)